آیت‌الله علم‌الهدی: «پردیس زندگی» اولویت نخست فعالیت‌های عمرانی دانشگاه فردوسی باشد | ضرورت معرفی دستاوردها و ذخایر علمی سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در سوریه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اذعان مقامات صهیونیست به بن بست اسرائیل در جنگ غزه غزه؛ هشت ماه در جنگ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد رئیس جمهور: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند تأیید طرح سامان‌دهی مسکن و اجاره‌بها | صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به تأیید رسید جوزپ بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد ترامپ دولت بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی مقایسه کرد فرماندار مشهد: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود + فیلم وزارت بهداشت فلسطین نسبت به فاجعه پزشکی بی‌سابقه در غزه هشدار داد حماس از عادی بودن روابط خود با قطر خبرداد تجارت و اوکراین محور گفت‌وگوی ماکرون با شی پیام رئیس‌جمهور چین به نشست سازمان همکاری اسلامی جهاد تبیین و مدیریت جهادی نمونه بارز و عینی مقابله با جنگ شناختی دشمن است ورود ناو «شهید مهدوی» به نیمکره جنوبی زمین ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد
سرخط خبرها

استقبال عربستان از توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۱۹۶۰۹۸
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
استقبال عربستان از توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی
وزیر امور خارجه عربستان سعودی با استقبال از توافق آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس موقت در نوار غزه و تبادل اسرا، این توافق را گامی در جهت صحیح توصیف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در این باره اظهار داشت: توافق حماس و اسرائیل برای اعمال آتش‌بس موقت در نوار غزه «گامی در مسیر صحیح» است.

وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: با وجود دستیابی به این توافق، اما نیاز است درگیری‌ها در غزه به طور کامل متوقف شود.

وی همچنین گفت: نباید کمک‌های بشردوستانه به غزه به عنوان ابزاری برای مجازات دسته جمعی مورد استفاده قرار گیرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا به توافقی برای تبادل اسرا دست یافتند.

کارشناسان مسائل سیاسی، پذیرش آتش بس و توافق تبادل اسرا را شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی و در حقیقت، عقب نشینی از مواضع گذشته این رژیم می‌دانند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای با تائید توافق اجرای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی، مفاد این توافق را منتشر کرد.

یک رسانه صهیونیستی نیز از آزادی ۲۸۷ نوجوان و ۱۳ زن اسیر فلسطینی در چارچوب توافق آتش بس غزه خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت: ۲۸۷ نفر از ۳۰۰ اسیر فلسطینی که قرار است آزاد شوند، پسرانی هستند که ۱۸ سال یا کمتر دارند. بیشتر این افراد به خاطر شرکت در تظاهرات و پرتاب سنگ به سمت نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی دستگیر شده اند.

بر اساس این گزارش، ۱۳ نفر از افرادی که قرار است آزاد شوند، زنان مبارز فلسطینی هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->